۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹

بهره گیری توریسم دریایی از پرورش ماهی در خلیج فارس و خزر  

مجری طرح پرورش ماهی در دریا از توسعه گردشگری دریایی در قالب ماهیگیری ورزشی و بازدید از گونه‌های زینتی اطراف قفس‌ها همزمان با رشد صنعت پرورش ماهی در دریا در آب‌های جنوبی و شمالی کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۷

 

بهره گیری توریسم دریایی از پرورش ماهی در خلیج فارس و خزر  

 

محمد رنگرز جدی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به توسعه صنعت پرورش ماهی در دریا طی سال‌های اخیر، اظهار داشت: در حال حاضر با ایجاد ۸۶ قفس جدید، شاهد فعالیت ۷۰ مزرعه پرورش ماهی در خلیج فارس و دریای خزر هستیم.

مجری طرح پروررش ماهی در دریا، اذعان داشت: با فعالیت این قفس‌های دریایی در خلیج فارس و دریای خزر، مجموع ظرفیت تولید ۲۲ هزار و ۵۰۰ تُن ماهی در دریا ایجاد شده است که نقش مهمی در توسعه این صنعت مهم شیلاتی خواهد داشت.

وی در ادامه گفته‌های خود تصریح کرد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۸۰۳ تن انواع ماهیان در دریا تولید شدند که پیش بینی می‌شود این میزان امسال به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تُن برسد.

مجری طرح پرورش ماهی در دریا در خصوص گونه‌هایی که دریا‌های کشور پرورش داده می‌شوند، بیان داشت: در آب‌های دریای خزر گونه قزل آلای رنگین کمان و در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان گونه‌های سوف دریایی (سی باس آسیایی)، شانک (سی بریم اروپایی) و صبیتی (به صورت محدود)  پرورش داده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به توسعه صنعت پرورش ماهی در دریا طی برنامه هفتم توسعه، خاطرنشان ساخت: قصد داریم همزمان با رشد این صنعت، سایر شاخه‌های مرتبط با شیلات را جهت بهره وری بیشتر اقتصادی توسعه دهیم.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه از توسعه گردشگری دریایی در قالب ماهیگیری ورزشی و بازدید از گونه‌های زینتی اطراف قفس‌ها همزمان با رشد صنعت پرورش ماهی در دریا در آب‌های جنوبی و شمالی کشور خبر داد.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار